NathalieSoderblom

Alla inlägg under augusti 2012

Av Nathalie Söderblom - 31 augusti 2012 20:30

Jag Saknar Dig Min Älskade Vän Dominic <3!


Jag steg upp kl 06 och visste ingenting. Jag saknar dig idag för att du inte längre finns. Du var ju allt, du var finnast på jorden. Du blev till aska när jag tystar dom orden. Steg upp ur min säng tog på mina kläder. Det skulle bli en bra dag det var ju fint värder! Öppnar dörren går ner för trappan, nått känndes fel det var nått som skulle hända! Det som hände var för ett och ett halvt årsen. fast jag minns det som igår, Du finns här min vän! Du lever kvar du finns alltid i mitt hjärta <3 Jag undrar hur det känndes, kännde du nån smärta? Gick det snabbt? Behöde du lida? Jag Ångrar mig att vi gick skilda vägar. För allt som finns kvar nu är minnerna som hägrar! Jag tänker tanken hur skulle det vart nu? Om du levt vid min sida som du gjorde förut.  Farväl Min Dröm Blev det sista jag sa. Nu hände det som man inte kunnde tänka, sorgen som finns kvar nu kommer ingen kunna dränka! Du lämnade mig och du lämnade världen, Farväl Min Dröm blev till dom sista orden :/ Du dog i min syrras famn med min arm om dig. Det blev ett krig mellan mig och gud, och han vann! Han van dig, han fick tillbaka sin ängel! Tårarna kommer när jag tänkar på dig <3

- Jag vet jag kommer sakna dig, men det blir kanske bäst såhär ;(

 -Nej, jag fattar ingenting, lämna mig förresten inte, jag kan hjälpa dig!

-Förlåt jag ska tänka på dig, Glöm aldrig bort mig!

- Nu får jag sluta Vad fan håller jag på med, du kan inte lämna mig kan du inte förstå det!

-Okej Du är gammal, Jag kan inte hjälpa dig. Du ska få slut på lidandet, och förbli i mitt hjärta! Men blir aldrig glömmd. Farväl min dröm!

Vad hände, allting ekar i mitt huvud, farväl? är det verkligen slut nu? Du lämna mig men du är inristad i mitt hjärta! Jag ska bygga en tidsmaskin så jag kan åka tillbaka!

Bara jag tror, Bara jag kämpar. Så länge jag lever kommer jag dig älska! <3




Jag saknar denna speciella hund! 13 Januari blir ett datum att minnas. Det var sissta dagan jag kramade dig, Sista gången jag fick uppleva glädjen i dina mörka ögon! Redan i bilen påväg till Faluns Djursjukhus börja jag gråta, jag vissta att det skulle bli sista gången jag såg dig! Du var världen bästa vän, världens finaste hund! Du har funnits i hela mitt liv, frön att jag föddes till att jag var 11år det kändes så konstigt, plötsligt skulle mitt liv fortsätta utan min Bästa Vän! Allting har blivit anorlunda utan henne vid min sida.  Jag kommer ihåg när jag var bebis och åkte ruchskana (stavning) på din rygg´! De gånger du tröstat mig. De gånger jag fått gråta i din mjuka tjocka päls! De gånger jag varit sjuk har du alltid legat neranför min säng och gjort mig sällskap! Du ska veta hur mycket skulldkänslor jag haft för att du dog. jag har gråtit för att det var mitt fel! Men du fick slut på ditt lidande. Nu har du det bra! Ingen kommer nånsin kunna ta din plats! Du är inte som alla andra hundar, Du var och är speciell!

Vi satt inne i vänt rummet och väntade på att du skulle komma tillbaka, det gjorde du inte. Men vetrinären gjorde det. Man såg att han inte hadde bra nyheter. Jag ställde mig upp och gick bakom min mamma, och började gråta bara där, Då berätta han det: En hunds värden ska ligga på 119 ungefär ditt låg på tok för högt, det låg på 320. Den ras du var ska väga 15-20 kg du hadde bara rasat, du vägde 9 kg. Det ända vi kunnde testa var ju att ge dig några tabbletter, du skulle fått lida under tiden du tog tabletterna & med tanke på att du var 13 år gammal och bara skulle bli 15 var det nog försent.

Tårarna bara forsade utför mina kinder, jag ville bara skrika att han ljög! Vi fick ta med henne in i rummet och min syster fick ha dig i sin famn. Jag hadde min hand på dig hela tiden, jag tänkte inte släppa mitt tag! Han stack i sprutan i din tass och lämnade oss med dig själva. Vi skulle vänta tills du somnat och sen ta farväl. Mamma, Min bror, min syster och hennes kille tog farväl. dom börja gå ut och frågade: Kommer du? Till mig asså. Jag svarade.: kommer snart. Jag var ensam kvar i rummet med dig, Jag gråt i din päls och tänkte faktikst stanna, jag ville inte lämna dig! Jag viskade i ditt öra och sa: jag älskar dig och kommer alltid göra! Men nu har du slut på lidandet. Farmor och Farfar och Morfar kommer ta hand om dig! Farväl min dröm!

Jag trodde jag skulle svimma när jag gick ut ur rummet, jag ville stanna vid din sida! Jag saknar dig något hemskt!


Jag Saknar Dig Min Älskade Vän! Du Blir Aldrig Glömd!


       





R.I.P Dominic Världens Mäst Underbara Hund!







..

Av Nathalie Söderblom - 31 augusti 2012 19:56

Hej.. Senare ikväll kommer ett inlägg om en grej jag skulle skrivit den 26 Augusti, men den dan var för jobbig så jag pallade inte! Så det kommer ikväll :/ Idag har jag haft mig en riktigt jävla tänkare och har kommit på att innerst inne mår jag skit dåligt! Jag förstår inte själv hur jag kan orka skratta och le varje dag när jag igentligen mår som jag gör :( Det känns så jävla sjukt, ingen i hela jävla världen förutom jag vet hur jag mår. Inte ens mina närmaste vänner, Vill ni veta varför? Det är för jag är så jävla rädd att ni ska svara: Men det är väl inte nått man mår dåligt över?! Eller att ni inte skulle bry er :( igentligen vill jag bara skrika ut mina känslor för hela världen men, av hela världen vem skulle igentligen bry sig? Ingen av mina närmaste vänner vet för jag är feg! jag vägar inte riskera att ni inte ska bry er! Ingen frågar nånsin hur jag mår inerst inne! Jag har heller inte vågat skriva nåt på bloggen om det för ingen här skulle nog inte heller bry sig!  Det är så skönt att bara få släppa ut känslorna men det har jag aldrig riktigt gjort! Snart kommer ett inlägg om den 26 Augusti :( (Det inlägget kommer jag gråta när jag skriver kan jag nog redan nu berätta)

Av Nathalie Söderblom - 30 augusti 2012 21:03

HaHAHAHAHAHA Rubriken gjorde er nyfikna vah? ;) men iallafall, idag har jag varit i skolan. Vi hadde jävla idrott första timmen, sen biologi där vi plockade äckel svampar :/ sen har vi bara haft andra lektioner.. Sen efetr skolan var jag med Sandra. vi gjorde inte så mycket.. Nu slappar jag bara lite och ställer mig frågan: Hur kan jag sova så dåligt som jag gör? Jag är ju fan trött 24/7 !  Det är ju så att jag går och lägger mig kl: 22.00 men somnar tidigast 00.30, sen på morgonen går jag upp kl: 05.30 Alltså sover jag bara ungefär 5 timmar, då jag ska sova minst 8 timmar för att må bra :O Hur årdnar man det här då? Nu äre bara till att tänka hur jag ska kunna sova mer :/ nu ska jag snart gå o försöka sova då :// 

 Fast rubriken är sann ;) <3


Pussi Puss :*

Av Nathalie Söderblom - 29 augusti 2012 19:09

 Heej, Idag har jag varit i skolan sen bara slappat. Jag har ingenting att skriva om faktiskt ;/  skriver mer imon :*

Av Nathalie Söderblom - 28 augusti 2012 19:47

Heej. ja ska skriva lite mer om ridningen igår. Jag red ju George, Irma red Puppy och Sandra red Gilmar. Ja det gick ju bra för alla tre tror jag iallafall - Sandra som förut sakt att Gilmar har haft rabies har nu honom som andra favorit häst, Irma tycker Puppy är bra i dressyr bara det att det hadde varit bättre med ridspö, Jag kom över min rädsla att galoppera på George :D En lyckad ridlektion igår alltså :) 

Idag har de varit skola, har varit riktigt trött men vet inte  varför. Sen efter skolan var jag med Irma och Sandra.. vi bakade några kakor, kommer inte ihåg vad dom hette.. Nu ska jag bara slappa tills jag ska gå och sova :)


Kramisar <3

Av Nathalie Söderblom - 27 augusti 2012 21:16

...Det har ju varit skola och sen Ridning. Men ah, Idag red jag George och jag vågade galppera idag! :D Känner mig ganska nöjd faktiskt. Vad äre man säger "Varje dag blir en ny lära" Eller? Iallafall det stämmer varje gång jag rider lär jag mig något nytt :)  Nu ska jag bara slappa lite vid datan och sen blire att gå och lägga sig ;) Jag ska skriva mer imon för då är jag nog inte lika trött :)


PussPuss :)

Av Nathalie Söderblom - 26 augusti 2012 19:53

...Av att vara i stallet!

Här kommer en text om dagen igår: jag red Gilmar:Brun valcka, vet inte hur gammal han är men han är mellen 17-20 år :) sen samma dag red jag Tezz ( hon heter igentligen Queen Tazz ) iallafall Ett skäck sto, här har jag inte ens en aning om hur gammal hon är faktiskt :/ Sen mocka vi hela stallet och sopa stallgången :)

Här kommer en text om dagen idag: Idag red jag Puppy: Ett brunt sto, vet inte riktigt åldern. Iallafall det gick inte så bra, började när jag skulle kratsa hovarna märkte jag att hon hadde tapat en sko ( En tappsko ) Dom var inte riktigt säker om hon var öm om hovarna, så jag fick testa. vi red i skogen. Gick helt okey i början men sen kom vi ut på en grus väg ( med stora stenar, såna där vassa stener )  Då börja hon snubbla lite här och där. sen efter ett tag vare inta alls okey, jag märkte att hon var öm hovad så vi vände och RED tillbaka, efter  ett tag känndes allt fel, så jag fick sitta av och leda tillbaka henne :/ Sen fick vi mocka hela stallet, sen märkte vi att Jamaica låg ner, Den vuxna vi hadde med oss på uteritten lyssnade på hennes maga och misstänkte kolik ( kolik är när en häst har ont i magen och inte kan bajsa ;p ) jag Irma och Sandra fick leda runt Jamaica i ridhuset några varv för att få igång hennes mage lite. sen 5 minuter efter att vi var klar med Jamaica skulle vi leda hästar på halvtimmes ridningen. Nu är jag hemma och är helt slut asså!! Imon äre skola också, vet inte hur jag ska klara av det, är ganska förkyld nu faktiskt :( ska sitta lite vid datorn sen gå och lägga mig :)


PussPuss :)

Av Nathalie Söderblom - 25 augusti 2012 22:08

Ridningen idag gick ganske bra faktiskt, fick rida två hästar Tezz och Gilmar :) Gilmar var bäst ;) Skriver mycket mer om ridningen och dagen helt och hållet imon :) är för trött nu :/

Presentation


Hej Jag Heter Nathalie & Är 12 År.Här Får Ni Läsa Om Mitt Liv. Typ Om Mina Vänner & Om Ridningen.På Bilden Ser Ni Mig Och Min Skötar Häst På Hofors RidSällskap Som Heter Lassi. Hoppas Att Ni Kommer Att Tycka Om Min Blogg!

Fråga mig

18 besvarade frågor

Omröstning

Om Jag Byter Till Blogg.se Skulle Ni Fortsätta Följa Min Blogg?
 Ja, Såklart!
 Ja!
 Kanske.
 Nej.
 Nej, Absolut Inte!
 Kommer inte komma ihåg din nya blogg adress.
 Ja, fast skulle inte kolla den lika ofta.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards