NathalieSoderblom

Alla inlägg under oktober 2012

Av Nathalie Söderblom - 31 oktober 2012 18:45

Tjaa. Är jätte trött efter att ha varit hos mormor.. men iallafall! Haft en toppen dag! Inte så mycketatt skriva om :/ Imon ska Irma och Sandra till Alborgen, jag kännde att jag inte ville hänga med. så jag blir ensam att leda imn :( 


Skriver mer imon :)

Av Nathalie Söderblom - 30 oktober 2012 18:58

Imon bär det av till mormor! <3 blir bara där över dagen. men på vägen dit får jag låna brors mobil, för på min gåre inte att gå in på youtube :/ Sen är vi väl där några timmar. ja..

Idag har jag inte gjort så mycket. Och har inget att skriva om :(



Såå, ByeBye Bebe's  ;)   <3


OBS! Ny Omröstning På G:e, Håll Koll ! :D

Av Nathalie Söderblom - 29 oktober 2012 22:06

En helt otroligt bra ridlektion! Känner att jag har lärt mig mer och galoppen satt som pricken över I : et ;) Allt satt där det skulle, allt gick bra. Red Puppy förresten! F*n vad hon var pigg idag! Anna ( vår ridinstruktör / ridlärare ) Sa att " vi " hittat rätt häst för mig :) Bara för allt satt! Fattar ni känslan? Att ha längtat efter en VERRY VERRY GOOD ridlektion och när jag minst anat det blev allt bra. En VERRY VERRY VERRY GOOD ridlektion! Gud vah jag e nöjd! 

Nu till annat ämne - tänkte ha en liten frågestund. Vad sägs om det? :) 

Nu ska jag slappa lite innan jag ska sova :) Fett Skönt Med Lov!

 


PussiPussi!! <3 :)

Av Nathalie Söderblom - 28 oktober 2012 18:46

Hej.. Känner att jag bara måste uppdatera lite!  Igår var övernattningen. Grymt rolig! Först packade vi upp - bäddade och så, sen beställde vi pizza. medans vi väntade på pizzan berättade Emma om Britta ( en kvinna som bott i huset där vi sov ) Jag Irma och Sandra sov i ett rumdär det finns en brand trappa, Emma sa "- Man kan höra ibland tillochmed se att någon kommer från brand trappan eller ytterdörren. Så ni som sover vid brandtrappan ska absolut inte prata skit om Britta! ni vet vad som kan hända! " Det jag tror hon menar med -ni vet vad som kan hända-  Är att en tjej som sov i vårt rum förrut inte trodde på Britta, så hon typ sa jätte taskiga saker OSV. sen mit i natten vaknade hon av att en svart skugga tog stryp tag på henne, dom som var med henna fick rinaga ambulansen. men aah, det måste ju inte vara sant. sen åt vi. Sen lekte vi i ridhuset. Sen fick vi gå in i huset för det var typ negrar utanför ridhuset, och vi visste ju inte vad dom kunnde gö :/ Då tittade vi på en film som var 18 års gräns på ;) Den var inte läskig :( Det var 5 barndomsvänner som drömmde marfdrömmar, sen var mardrömmana sanna så dom blev mördade i drömmen! sen gick vi ut på tipsprommenad.  då blev vi jagade av utklädda. det som är pinsamt är att dom utklädda går i vår skola, och dom såg oss och hörde att vi var rädda xD Sen fick vi sova.. Jag sommnade vid typ 04.30 sen vaknade jag vid 06.30 ... vi åt frukost och sen packade ihop sakerna vi hafft med oss. Jag Irma Sandra gick till hagen, och gick runt där ett tag. Sen var det vissa som skulle rida, då sa dom att det var för nåra som skulle rida så dom frågade om vi kunnde rida :D Klart vi ville! Jag red den bästa, Lassi! <3 Idag red jag inte, men var och ledde. Jag ledde Tezz ( Queen Tazz ) :) Nu är jag ganska trött och så :/ Irriterande :( Men imon ska jag rida Gilmar!! :) För jag sa till vår ridinstruktör att jag ville rida Gilmar. Då sa hon: Jaa, Gilmar skulle  nog vara bra för dig! Så jag tror nog jag får han, Vad tror ni? ;)

På onsdag ska jag åka till mormor, länge sen jag träffa henne :/ 

Skrev i början att jag skulle uppdatera lite, men det här blev inte så lite jue xD Tog tyvärr inga bilder på övernattningen :/


PussPuss!! <3 :)





Av Nathalie Söderblom - 25 oktober 2012 20:43

Hejs Svejs! Jag är sjukt lessen för BAD uppdatering. Men, det är så att jag inte har så stor tillgång till dator, Så när jag väl har den tillgången gör jag det viktigaste på datorn! Men, I måndags red jag jue Lassi igen! Känndes bra att sitta på henne igen. Inget har förendrats imellan oss bara för den avramlingen! Idag ledde jag Lite Lysse ( Lyster ) sen Junne ( Junior ) ! Idag i skolan tog vi spruta mot "mässling,  påssjukan & rödahund" MPR..  Trodde den skulle göra jätte ont. Men blev förvånad, Känndes bara lite jue ;) Imon fyller min bästa bästa bästa vän 12 år! Grattis i förskott Irma! Imon äre nån tävling i skolan, man ska kläut sig. sen kan klassen vinna 1 kg godis! & IMON ÄR DET SPÖKÖVERNATTINGN I STALLET!!! Längtar! kl 00.00 på natten kommer vi gå ut på terrängen, där har det begravits 2 hästar. Det som känns lite läskigt är att det finns vildsvin där också :/ Kommer säkert en hel del bilder från övernattningen! :) Ska slappa lite nu.. ;)


Pussi Pussi!

Av Nathalie Söderblom - 21 oktober 2012 09:39

Min första tävling Gick kepprätt åt helvete! Fegade nästan ur på framhoppningen. En tjej fick mig att gå in på banan. Hoppade första hindret, Lassi började skena (springa iväg) Mot utgången. Jag började om. Hoppade första och andra och tredje hindret. Vägrade 2 gånger på fjärde hindret. Sen vet jag inte riktigt vad som hände. tredje försöket, på fjärde hindret. hon hoppade.. Men sen......... hon skenade iväg, i full fart! HAR ALDRIG VARIT MED OM EN SÅ SNABB GALOPP!!!! Det gick bara inte att sakta av :/ Hon sprang mot ett vitt staket, jag kände på hela henne att hon tänkte hoppa över staketet!  Då gav jag upp, JAG skulle inte hoppa det höga staketet på mer en 1 meter. Jag visste att om jag ramlade skulle hon stanna. Jag släppte stigbyglarna. ramlade en halv meter ifrån staketet. Jag såg Lassi stå där. Nån kom och gick bort med henne. Sen minns jag bara att massa folk stog runt mig. Jag fick ligga där ett tag, och andas. Jag reste mig och gick direkt bort till Lassi. Om hon hoppat staketet hade hon kunnat skada sig rjält mycket! Jag hadde tur som klarade mig, hade jag ramlat 3 dm längre hade jag ramlat med huvudet på en stock, och då vet man aldrig hur det kunnde gått :/ Har lite ont i nacken, men annars mår jag ganska bra! Igår red jag Tezz, en bra start efter den vilda avramlingen. Fick reda på att dom satt mig på Tezz bara för att jag hadde ramlat, dom trodde tydligen att jag blivit rädd! Idag ska jag också rida Tezz, Hade heldre ridit Lassi, men det ska jag nog göra imon.


PussPuss! 

Av Nathalie Söderblom - 19 oktober 2012 13:53

Kom nyss hem från Filips begravning :/ känner mig helt slut! Tänkte försöka att inte gråta. men att se Kistan, din keps, dina innebandy klubbor. Och när dom spelade Eric Saade med låten Popular, då brast allt! Jag såg dig framför mig, på bessermedstjärnorna, när du dansade till Eric Saade - Manboy :( Du var så bra. Så snäll. så rolig. så underbar! Att se din lillasyster ... FAN vad det sved i mig! Hon grät för sin storebror som låg i kistan! Att höra din mamma nästan skrika när hon fick kramar av nära vänner! FAN vad det sved! 



Snart ska jag byta kläder, och dra mot stallet. Känner mig sjukt taggad, inte nervös nu men...... Sen, kommer nog bli sjukt nervös sen. när ja väl står där!  Kan inte skriva mer nu, tårarna är på väg :/



Av Nathalie Söderblom - 18 oktober 2012 20:58

Imon... Mmmmmmmmmh! Längtar! känner mig inte nervös men ändå, :) Lassi! <3 Den hästen! Hon har sparkat sönder box dörren igen ;) ASSÅ. inte så som ni säkert tror. Hon har sparkat (som typ alla hästar gör när dom får mat eller ska ut i hagen) så en spik/skruv lossnat så det går nästan inte att stänga :/ Men, God vah jag känner mig taggad! Hoppas inte att det regnar, för då blir det stora vatten pölar på banan. och jag vet inte riktigt hur Lassi är med vatten, hon kanske blir jätte rädd :/ Men, nu ska jag inte tänka så, jag ska bara tänka positivt!


PussPuss!

Presentation


Hej Jag Heter Nathalie & Är 12 År.Här Får Ni Läsa Om Mitt Liv. Typ Om Mina Vänner & Om Ridningen.På Bilden Ser Ni Mig Och Min Skötar Häst På Hofors RidSällskap Som Heter Lassi. Hoppas Att Ni Kommer Att Tycka Om Min Blogg!

Fråga mig

18 besvarade frågor

Omröstning

Om Jag Byter Till Blogg.se Skulle Ni Fortsätta Följa Min Blogg?
 Ja, Såklart!
 Ja!
 Kanske.
 Nej.
 Nej, Absolut Inte!
 Kommer inte komma ihåg din nya blogg adress.
 Ja, fast skulle inte kolla den lika ofta.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards